Тема: “Щоб у серці жила Батьківщина”
Мета:
·
Виховувати почуття любові до рідного
краю – України, її державних та народних символів, традицій;
·
Сприяти вихованню поваги до історії
своєї Батьківщини, сприяти вихованню творчої особистості;
·
Закріпити знання учнів про історію,
символи та побут України;
·
Розвивати культуру поведінки,
культуру мовлення.
Форма проведення: виховна
година-гра, конкурси.
Обладнання: мультимедійні
засоби, світлини, картки із завданнями, смайлики: жовті та блакитні.
Учасники: учні,
батьки, гості.
Правила проведення гри
1.
Учні класу діляться на дві команди.
2.
Усі беруть участь у грі, лінивих не
повинно бути.
3.
Кожна правильна відповідь оцінюється
одним смайликом: 1 команда – жовтим, 2 команда – блакитним.
4.
Викрики, вигуки впливають на оцінку
– знімається один смайлик.
5.
Поважайте одне одного, не
критикуйте, навпаки – підтримайте свого товариша!
6.
Найголовніше правило: кожна команда
добирає девіз та назву для свої команди.
·
Пісня «Земле моя рідна, Україно»
·
Учениця.
Я ДИТИНА УКРАЇНСЬКА
Я дитина українська,
Вкраїнського роду,
Українці – то є назва
Славного роду.
Україна – то край славний,
Аж по Чорне Море,
Україна – то лан пишний
І степи і гори.
І як мені України
Щиро не кохати?
Мене ненька по-вкраїнські
Вчила розмовляти.
За свій рідний край і нарід
Я Господа молю:
Зішли, Боже, Україні
І щастя і долю!
Ю. Шкрумелякі
Учитель. 24 серпня 2016 року наш народ
відзначатиме 25 річницю Незалежності України, а 28 червня – 20
річницю прийняття Конституції України. Сьогодні ми з вами пригадаємо історію
нашого краю, традиції та побут нашої Батьківщини.
Проведення гри
І тур. Сходинка «Державні символи України».
1.
Україна – це споконвіку земля…
!А) хліборобів;
Б) гончарів;
В) мандрівників.
2.
Державний прапор України..
А) зелено-червоний;
!Б) жовто-блакитний;
В) червоно-чорний.
3.
Головними державними символами
України є..
А) прапор, герб та історія;
!Б) прапор, герб та гімн;
В) герб та гімн.
4.
Державним гімном України є пісня:
!А) «Ще не вмерла України ні слава, ні воля…»;
Б) «Заповіт»;
В) «Каменярі».
5.
Державним гербом України є…
!А) тризуб;
Б) козак із мушкетом;
В) леопард.
6.
Чому прапор жовто-блакитний?
А) жовтий колір – мир, блакитний – злагода;
!Б) жовтий – пшеничний лан, блакитний – колір
неба;
В) жовтий – пшеничний лан, блакитний – мир.
7.
Автором Державного гімна України є…
А) Тарас Шевченко;
!Б) Павло Чубинський;
В) Микола Садовський.
ІІ тур. Сходинка «Народні символи»
1.
Назвіть рослину, яку вважають
символом України. Підказка: нею прикрашають весільний хліб, вінок нареченої.
А) барвінок;
!Б) калина;
В) ромашка.
2.
Важко уявити собі українську землю
без цього дерева. Підказка: саме під цим деревом молоді освідчуватися
одне одному. Назвіть це дерево.
А) береза;
Б) калина;
!В) верба.
3.
Це дерево є символом дівочої краси.
Письменники дуже часто порівнюють дівчину з цим деревом.
А) верба;
!Б) тополя;
В) дуб.
4.
Застромлена під дах гілочка цього
дерева служить оберегом. Назвіть це дерево.
А) черешня;
!Б) вишня;
В) абрикос.
5.
Назвіть народний оберіг українців,
яким перев’язували старостів, на якому подавали хліб-сіль.
А) вербова дощечка;
!Б) рушник;
В) вишиванка.
6.
Ця річ є частиною українського
національного костюма, а також він є , за повір’ям, оберегом від
будь-якого лиха.
А) хустка;
Б) рушник;
!В) вінок.
7.
Його ставили на покуті в урочисті
дні, а прикрашали волошками та маком.
А) коровай;
!Б) сніп;
В) вінок.
ІІІ тур. Сходинка «Народне мистецтво»
1.
В народі кажуть, що у світі доти
пануватиме любов, допоки люди писатимуть…
А) картини;
!Б) писанки;
В) вірші.
2.
Вони виготовляються зі шматків
тканини, із соломи та ниток, не мають обличчя – і є дуже сильним оберегом.
А) скрині;
Б) капелюх;
!В) мотанка.
3.
Використовуючи пензель, можна на
такому виробі намалювати візерунки. Матеріал, з якого роблять ці вироби,-
глина. Назвіть вид мистецтва.
А) різьбярство;
Б) малярство;
!В) гончарство.
4.
Кажуть, що Бог саме цей дар
подарував дівчині-Україні.
А) вміння торгувати;
!Б) пісня;
В) мода.
5.
Зародилося це мистецтво у селі Петриківка.
А) ткацтво;
!Б) розпис;
В) різьблення.
6.
Назва цього музичного інструмента
лягла в основу назви давнього виду мистецтва.
!А) кобза;
Б) ліра;
В) скрипка.
7.
Носять ту красну одіж споконвіку в
Україні усі люди.
!А) вишиванка;
Б) чоботи;
В) віночок.
ІV тур. Сходинка «Визначні постаті України».
1) Українці гордо величають себе козаками. Що
означає слово «козак»?
А) кобзар;
Б) рицар;
!В) вільний воїн.
2) З-поміж перелічених виберіть прізвище гетьмана України.
А) Іван Вишенський;
Б) Антон Лотоцький;
!В) Богдан Хмельницький.
3) Ім’я цієї української художниці відоме на
весь світ.
А) Леся Українка;
Б) Оксана Забужко;
!В) Катерина Білокур.
4) Український поет, твори якого перекладені
147 мовами світу. Поет-борець, художник, письменник.
А) Микола Костомаров;
Б) Євген Гуцало;
!В) Тарас Шевченко.
5) Виберіть світлину, на якій зображено українську поетесу
Лесю Українку.
6) Назвіть ім’я найсильнішого українця.
!А) Василь Верастюк;
Б) Андрій Шевченко;
В) Віталій Кличко.
7) На якій купюрі зображено Івана Франка?
А) 200 грн.;
!Б) 20 грн
В) 50 грн.
V тур. Сходинка «Темна конячка»
Завдання: кожна команда за визначенням називає предмет (
процес, явище) , який описаний.
1 команда
·
Жіноча прикраса із перлів, коралів
та різнокольорових камінців, яку носять на шиї. (Намисто)
·
Невеликий варений виріб, зліплений
із тіста, який має начинку із вишень, картоплі, капусти тощо. (Вареник)
2 команда
·
Кущ із фіолетовими, білими рясними
квітками. Вірять, знайшовши п’ятипесткову квітку, можна загадати бажання на
щастя. (Бузок)
·
Ароматний напій, який подають з
молоком чи вершками. Дає заряд енергії та бадьорості. (Кава)
VІ тур. Cходинка «Мікс-лото».
Завдання: кожна команда отримує набір карток, потрібно
поєднати першу і другу частину приказок чи прислів’їв . ( 1
хвилина) Кожна правильно складена пара – 1 смайлик.
VІІ тур. Сходинка «Заморочки із бочки»
Завдання: із картонної коробки з надписом «Заморочки
із бочки» командир команди виймає стікер зі словом, до якого потрібно підібрати
і записати до 6 прикладів. Кожне завдання виконується
колективно. ( 1 хвилина)
Примітка: усі відповіді пов’язані із Україною.
Річки:…. (Південний Буг, Дніпро, Сіб, Дністер, Десна,
Прип’ять, Рось)
Міста: … ( Гайсин, Київ, Вінниця, Харків, Одеса, Львів,
Немирів)
Народні свята: … (Івана Купала, Різдво, Зелені святки,
Масляна, Маковея, Пасха)
Народні страви: …(вареники, борщ, пампушки, крученики,
картопляники, галушки)
Визначні постаті: …(Богдан Хмельницький, Тарас Шевченко,
Леся Українка, Віталій Кличко, Іван Франко, Джамала)
Елементи національного костюма: … ( шаровари, кожух, жупан,
очіпок, вінок, вишиванка, чобітки)
VІІІ тур. Сходинка “Подорожуємо Україною»
Завдання: за світлиною вказати місто України.
Відповідь: Кам’янець-Подільський, Київ, Умань,
Вінниця, Львів, Канів.
ІХ тур Сходинка “Українською – модно!»
Завдання: замінити
запозичені слова власне українськими.
Дистанція –
Райдуга –
Дефект –
Фото –
Аплодисменти –
Фонтан –
Процент –
Відповідь: відстань,
веселка, вада, світлина, оплески, водограй, відсоток.
Підсумок гри
Учні вкладають на своїй половинці серця жовті та блакитні
смайлики. Потім складають половинки серця в одне єдине.
Подяка учням та батькам.
Пісня «Як у нас на Україні»
Комментариев нет:
Отправить комментарий