вторник, 18 октября 2016 г.

Розробка першого уроку “Щоб у серці жила Батьківщина”

Дата                    урок № 1  

Тема: “Щоб у серці жила Батьківщина”

Мета:
·         Виховувати почуття любові до рідного краю – України, її державних та народних символів, традицій;
·         Сприяти вихованню поваги до історії своєї  Батьківщини, сприяти вихованню творчої особистості;
·         Закріпити знання учнів про історію, символи та побут України;
·         Розвивати культуру поведінки, культуру мовлення.
Форма проведення: виховна година-гра, конкурси.
Обладнання: мультимедійні  засоби,  світлини, картки із завданнями, смайлики: жовті та блакитні.
Учасники: учні, батьки, гості.
Правила проведення гри
1.     Учні класу діляться на дві команди.
2.     Усі беруть участь у грі, лінивих не повинно бути.
3.     Кожна правильна відповідь оцінюється одним смайликом: 1 команда – жовтим, 2 команда – блакитним.
4.     Викрики, вигуки впливають на оцінку – знімається один смайлик.
5.     Поважайте одне одного, не критикуйте, навпаки – підтримайте свого товариша!
6.     Найголовніше правило: кожна команда добирає девіз та назву для свої команди.
·         Пісня «Земле моя рідна, Україно»
·         Учениця.
Я ДИТИНА УКРАЇНСЬКА
Я дитина українська,
Вкраїнського роду,
Українці – то є назва
Славного роду.

Україна – то край славний,
Аж по Чорне Море,
Україна – то лан пишний
І степи і гори.

І як мені України
Щиро не кохати?
Мене ненька по-вкраїнські
Вчила розмовляти.

За свій рідний край і нарід
Я Господа молю:
Зішли, Боже, Україні
І щастя і долю!
Ю. Шкрумелякі
Учитель. 24 серпня 2016 року наш народ  відзначатиме  25 річницю  Незалежності України, а 28 червня – 20 річницю прийняття Конституції України. Сьогодні ми з вами пригадаємо історію нашого краю, традиції та побут  нашої Батьківщини.
Проведення гри
І тур. Сходинка «Державні символи України».
1.     Україна – це споконвіку земля…
!А) хліборобів;
Б) гончарів;
В) мандрівників.
2.     Державний прапор України..
А) зелено-червоний;
!Б) жовто-блакитний;
В)  червоно-чорний.
3.     Головними державними символами України є..
А) прапор, герб  та  історія;
!Б) прапор, герб та  гімн;
В) герб  та гімн.
4.     Державним гімном України є пісня:
!А) «Ще не вмерла України ні слава, ні воля…»;
Б) «Заповіт»;
В) «Каменярі».
5.     Державним гербом України є…
!А) тризуб;
Б) козак із мушкетом;
В) леопард.
6.     Чому прапор жовто-блакитний?
А) жовтий колір – мир, блакитний – злагода;
!Б)  жовтий –  пшеничний лан, блакитний – колір неба;
В)  жовтий – пшеничний лан,  блакитний – мир.
7.     Автором Державного гімна України є…
А)  Тарас Шевченко;
!Б) Павло Чубинський;
В) Микола Садовський.
ІІ тур. Сходинка «Народні символи»
1.     Назвіть рослину, яку вважають символом України. Підказка: нею прикрашають весільний хліб, вінок нареченої.
А)  барвінок;
!Б)  калина;
В) ромашка.
2.     Важко уявити собі українську землю без цього дерева. Підказка:  саме під цим деревом молоді освідчуватися одне одному. Назвіть це дерево.
А) береза;
Б)  калина;
!В) верба.
3.     Це дерево є символом дівочої краси. Письменники дуже часто порівнюють дівчину з цим деревом.
А) верба;
!Б) тополя;
В)  дуб.
4.     Застромлена під дах гілочка цього дерева служить оберегом. Назвіть це дерево.
А)  черешня;
!Б)  вишня;
В)  абрикос.
5.     Назвіть народний оберіг українців, яким перев’язували старостів, на якому подавали хліб-сіль.
А)  вербова дощечка;
!Б)  рушник;
В)  вишиванка.
6.     Ця річ є частиною українського національного костюма, а також він є , за повір’ям,   оберегом від будь-якого лиха.
А) хустка;
Б)  рушник;
!В)  вінок.
7.     Його ставили на покуті в урочисті дні, а прикрашали волошками та маком.
А)  коровай;
!Б)  сніп;
В)  вінок.
ІІІ тур. Сходинка «Народне мистецтво»
1.     В народі кажуть, що у світі доти пануватиме любов, допоки люди писатимуть…
А)  картини;
!Б)  писанки;
В)  вірші.
2.     Вони виготовляються зі шматків тканини, із соломи та ниток, не мають обличчя – і є дуже сильним оберегом.
А)  скрині;
Б)   капелюх;
!В)   мотанка.
3.     Використовуючи пензель, можна на такому виробі намалювати візерунки. Матеріал, з якого роблять ці вироби,- глина. Назвіть вид мистецтва.
А)  різьбярство;
Б)   малярство;
!В)  гончарство.
4.     Кажуть, що Бог саме цей дар подарував дівчині-Україні.
А)  вміння торгувати;
!Б)  пісня;
В)  мода.
5.     Зародилося це мистецтво у селі Петриківка.
А)  ткацтво;
!Б)   розпис;
В)   різьблення.
6.     Назва цього музичного інструмента лягла в основу назви давнього виду мистецтва.
!А)  кобза;
Б)  ліра;
В)  скрипка.
7.     Носять ту красну одіж споконвіку в Україні усі люди.
!А)   вишиванка;
Б)  чоботи;
В)   віночок.
ІV тур. Сходинка «Визначні постаті України».
1) Українці гордо величають себе козаками. Що  означає  слово «козак»?
А)  кобзар;
Б)  рицар;
!В) вільний воїн.
2) З-поміж перелічених виберіть прізвище гетьмана України.
А) Іван Вишенський;
Б)  Антон Лотоцький;
!В) Богдан Хмельницький.
3) Ім’я цієї  української  художниці відоме на весь світ.
А) Леся Українка;
Б) Оксана Забужко;
!В)  Катерина Білокур.
4) Український поет, твори якого  перекладені  147   мовами світу. Поет-борець, художник, письменник.
А) Микола Костомаров;
Б) Євген Гуцало;
!В) Тарас Шевченко.
5) Виберіть світлину, на якій зображено українську поетесу Лесю Українку.
6) Назвіть ім’я  найсильнішого  українця.
!А) Василь Верастюк;
Б)  Андрій Шевченко;
В)  Віталій Кличко.
7)  На якій купюрі зображено Івана Франка?
А) 200 грн.;
!Б) 20 грн
В)  50 грн.
V тур. Сходинка «Темна конячка»
Завдання: кожна команда за визначенням називає предмет ( процес, явище) , який описаний.
1 команда
·         Жіноча прикраса із перлів, коралів та різнокольорових  камінців, яку носять на шиї. (Намисто)
·         Невеликий варений виріб, зліплений із тіста, який має начинку із вишень, картоплі, капусти тощо. (Вареник)
2 команда
·         Кущ із фіолетовими, білими рясними квітками. Вірять, знайшовши п’ятипесткову квітку, можна загадати бажання на щастя. (Бузок)
·         Ароматний напій, який подають з молоком чи вершками. Дає заряд енергії та бадьорості. (Кава)
VІ  тур. Cходинка «Мікс-лото».
Завдання: кожна команда отримує набір карток, потрібно поєднати  першу і другу частину приказок чи прислів’їв . ( 1 хвилина)  Кожна правильно складена пара – 1 смайлик.

VІІ тур. Сходинка «Заморочки із бочки»
Завдання:  із картонної коробки з надписом «Заморочки із бочки» командир команди виймає стікер зі словом, до якого потрібно підібрати  і записати  до 6  прикладів. Кожне завдання виконується колективно. ( 1 хвилина)
Примітка: усі відповіді пов’язані  із Україною.
Річки:…. (Південний Буг, Дніпро, Сіб, Дністер, Десна, Прип’ять, Рось)
Міста: … ( Гайсин, Київ, Вінниця, Харків, Одеса, Львів, Немирів)
Народні свята: … (Івана Купала, Різдво, Зелені святки, Масляна, Маковея, Пасха)
Народні страви: …(вареники, борщ, пампушки, крученики, картопляники, галушки)
Визначні постаті: …(Богдан Хмельницький, Тарас Шевченко, Леся Українка, Віталій Кличко, Іван Франко, Джамала)
Елементи національного костюма: … ( шаровари, кожух, жупан, очіпок, вінок, вишиванка, чобітки)
VІІІ тур. Сходинка “Подорожуємо Україною»
Завдання: за світлиною вказати місто України.
Відповідь: Кам’янець-Подільський, Київ, Умань,  Вінниця, Львів, Канів.
ІХ тур Сходинка “Українською – модно!»
Завдання: замінити запозичені слова власне українськими.
Дистанція –
Райдуга –
Дефект –
Фото –
Аплодисменти –
Фонтан –
Процент –
Відповідь: відстань, веселка, вада, світлина, оплески, водограй, відсоток.
Підсумок гри
Учні вкладають на своїй половинці серця жовті та блакитні смайлики. Потім складають половинки серця в одне єдине.
Подяка учням та батькам.

Пісня «Як у нас на Україні»

Комментариев нет:

Отправить комментарий