четверг, 27 октября 2016 г.

Аналіз роботи методичного об'єднання вчителів природничо-математичного циклу за 2015 – 2016 навчальний рік

Аналіз роботи методичного об'єднання вчителів природничо-математичного циклу
за 2015 – 2016 навчальний рік.
        
Шкільне МО вчителів природничо-математичного напрямку складається з 6 педагогічних працівників:
Булюк А. В. – спеціаліст, вчитель географії та фізики.
Жур О. А. – спеціаліст, вчитель біології та хімії.
Лучкова А. С. – вчитель математики, І категорія.
Висоцька Ж. Ю. – вчитель музики, І категорія.
Ещенко В. І. – вчитель математики, І категорія.
Зискун Л. В. – вчитель фізичної культури, вища категорія.
Нові реалії життя в Україні, її поступове перетворення на демократичну, соціально орієнтовану країну обумовили глобальні зміни у філософії освіти, визначенні її мети, завдань, методів діяльності.
Сьогодні створюється нова школа, де учень повноцінно живе, проектує своє майбутнє, свій шлях, враховуючи власні можливості, ставлячи перед собою завдання самовдосконалення, самовиховання, самоосвіти. При цьому особливого значення набуває креативність особистості, її здатність до творчого нестандартного мислення, вміння ефективно вирішувати складні проблеми власної  життєдіяльності.
Такі якості можуть бути сформовані у процесі спеціально організованих педагогічних впливів в системі освіти, яка сама є креативною, прагне до творчого вирішення проблем через використання сучасних інноваційних технологій для досягнення визначеної мети.
Концепція сучасної креативної освіти відповідає  основним документам, що забезпечують діяльність освітньої галузі: Загальна декларація прав людини, Декларація прав дитини, Національна доктрина розвитку освіти України, Закони України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», державні документи щодо реформування сучасної освіти.
Креативність розглядається як основа, психологічний механізм, що зумовлює творчу активність людини для самоактуалізації та творчої самореалізації у різних видах життєдіяльності. Отже, креативність є характерною ознакою творчої особистості, спроможної реалізовувати свій творчий потенціал за власною ініціативою і з вибором відповідних засобів. Креативність розглядається дослідниками  і як передумова для будь-якої творчої діяльності, вмотивованої прагненням  індивідуума  до   самоствердження.
   В системі освіти творчі можливості, закладені у кожній людині природою, мають бути розвинені та педагогічно скориговані, школа  повинна закласти підгрунття розвитку творчого потенціалу особистості та визначити сталий напрямок цього процесу.
Таким чином, креативна освіта відповідає такій організації навчання, виховання і розвитку творчої активності, у якій як педагог, так і учень має сприятливі умови для самореалізації,  прагне до  отримання творчого продукту інтелектуальної діяльності і самостійного створення нового.
Розв'язання зазначеної проблеми вимагає якісно нового підходу до виховання та навчання молоді — орієнтаціє навчально−виховного процесу на розвиток творчих здібностей особистості.
Робота методичного об’єднання була зорієнтована на використання інноваційних педагогічних технологій, що забезпечують особистісне зростання та розвиток творчого потенціалу учнів.
Вчителі готували доповіді: «Нестандартний урок, елементи нестандартного уроку», «Інформаційна діяльність в умовах проектного навчання», «Організація практичної навчальної діяльності учнів на уроках біології», «Використання індивідуальних, групових та колективних форм роботи з учнями при диференційованому вивчені предметів», «Впровадження елементів особистісно зорієнтованого навчання»,  опрацювали відповідну літературу, матеріали до ДПА з математики, біології, проводили відкриті уроки, обговорювали їх, обмінювались досвідом роботи, прийняли участь у виборі нових підручників для учнів 8 класу за новою програмою.
Протягом навчального року вчителі Булюк А. В., Лучкова А. С., Висоцька Ж. Ю., Жур О. А.  працювали за новою програмою у 7 класі.
На уроках усі вчителі нашого циклу не тільки подавали новий матеріал, а й заслуховували додаткові матеріали по темах, які готували учні самостійно за допомогою додаткової літератури та інтернету.
Під час навчального року в школі були проведені тижні з математики (вчителі Лучкова А. С., Єщенко В. І.), географії і фізики (вчитель Булюк А. В.), біології та хімії (вчитель Жур О. А), тиждень мистецтва ( Висоцька Ж. Ю.), тиждень трудового навчання ( вчитель Деревцова Н. С.).
Проведення предметних тижнів показав рівень навчання учнів з предметів. Мета заходів була спрямована на розвиток пізнавального інтересу до наук природничо-математичного циклу.
Наш час швидких темпів інформатизації вимагає широкого застосування таких технологій організації пізнавальної діяльності, які б озброювали раціональними способами досягнення поставленої мети як учителів, так і учнів, а саме - комп'ютерного навчання. Впровадження його в освітній процес стало одним із найактуальніших завдань для членів м.о., які протягом року вдосконалювали навички роботи з електронними джерелами інформації, комп'ютерними програмами, ресурсами Інтернету. Педагоги використовували на уроках математики, географії, фізики, біології, хімії інформаційно - комунікаційні технології, реалізовували власні проекти, педагогічні ідеї, творчі задуми, розробляли електронні сценарії уроків.
У новому 2016-2017 н.р. вчителі природничо-матетичного циклу будуть працювати над вирішенням таких проблем:
1.     Здійснення науково-методичного забезпечення розвитку освіти.
2.     Запровадження гнучкої системи організації навчального процесу, що відповідає сучасним  тенденціям розвитку освітньої галузі та науково обґрунтованим  моделям роботи з обдарованими учнями.
3.     Підготовка учнів до участі у предметних олімпіадах міста та проведення державної підсумкової атестації.
4.     Підготовка педагогів до запровадження інноваційних технологій розвитку творчих здібностей учнів через активізацію  методичної роботи  в  школі.
5.     Запровадження гнучких моделей організації навчально-виховного процесу, відповідно до здібностей та нахилів учнів.
6.     Використання технологій продуктивного навчання з метою стимулювання креативності учнів.
7.     Допомога учням в оволодінні стратегією життєвого проектування та самореалізації особистості.
8.     Зміцнення фізичного, психічного та психологічного здоров’я молоді,  запровадження  здоров’єзберігаючих  технологій освітнього процесу.





Комментариев нет:

Отправить комментарий